Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Ministrstvo bo v čim krajšem času pripravilo predlog pogodbe o upravljanju mariborskega letališča za obdobje dveh let z določitvijo realne dajatve za uporabo državnega premoženja

Maribor, 3.marec- Minister za promet mag. Janez Božič je na današnji tiskovni konferenci na mariborskem letališču, ob predstavitvi problematike urejanja razmerij med državo in družbo Aerodrom Maribor, d.o.o. med drugim povedal:

 

V koalicijski pogodbi smo se zavezali, v programu ministrstva za lansko leto pa si med drugimi prioritetami zastavili za cilj tudi ureditev premoženjskopravnih razmerij z družbo Aerodrom Maribor. Z uresničitvijo tega cilja bi namreč po eni strani povečali prilive v proračun iz naslova zaračunanih najemnin ali zakupnin, po drugi strani pa povečali vrednost premoženja, ki smo ga dali v uporabo oziroma zakup, in zagotovili ugodne letalske povezave s tega letališča.

 

Zastavljene naloge smo se lotili resno, odločno in v dobri veri, da jo bomo končali do poletnih počitnic. Gotovo se spomnite, da smo na tiskovni konferenci po obisku vlade v Mariboru povedali, da bodo razmerja med državo in družbo Aerodrom Maribor, d.o.o. urejena še jeseni 2005.

 

Odtlej je minilo skoraj 10 mesecev, pogodba pa še vedno ni sklenjena. Zakaj?

Ministrstvo za promet je družbi Aerodrom Maribor ponudilo v podpis že več predlogov pogodb, vendar ta - kot je splošno znano - doslej še nobene ni sprejel. Zadnji osnutek pogodbe smo po več naporih načeloma uskladili - razen v višini najemnine.

 

Vrednost premoženja, ki ga Republika Slovenija daje v najem, znaša slabe 3 milijarde tolarjev. Za to je bila izračunana letna najemnina v višini dobrih 83 milijonov tolarjev.

Pri tem moram poudariti, da bi s to pogodbo Republika Slovenija prevzela nase vse stroške investicijskega vzdrževanja, družba Aerodrom Maribor pa le stroške rednega vzdrževanja.

 

  • za prva tri leta brez plačila
  • naslednjih 5 let naj naraste na 3% potniške pristojbine
  • od leta 2014 naprej pa naj najemnina naraste na 4% potniške pristojbine.

To pomeni, da bi družba Aerodrom Maribor v skrajnem primeru šele po letu 2014 in pri 400.000 prepeljanih potnikih letno plačal 38 milijonov tolarjev letne najemnine. In to pri nespremenjenih drugih delih pogodbe!

 

Družba Aerodrom Maribor Ministrstvu za promet v vsem tem času ni podala nobenih zagotovil, da bo v doglednem času zagotovila samofinanciranje obratovanja in posodobitev letališča.

Ministrstvo je pričakovalo, da bo uprava letališča generator aktivnosti za širšo predstavitev mariborske regije kot letalske destinacije in povezovalec ponudnikov turističnih storitev, ki bi lahko pritegnile tuje goste. Vse, kar je v tem času storila, je to, da je pritegnila Styrian Airways, ki ima na letališču locirano eno letalo, in vodila pogovore z Ryanairom. Bilo je sicer nekaj čarterskih letov, ki so pa bili bolj vezani na posamezne dogodke kot pa na sezonsko letenje.

 

V takšnih okoliščinah je ministrstvo prisiljeno iskati rešitve, ki bodo dolgoročno zagotovile stabilno in varno obratovanje letališča Maribor. Severovzhodna Slovenija, ki leži na V. in X. evropskem prometnem koridorju in ima številne turistične zmogljivosti, potrebuje letališče. Letališče je potrebno tudi zaradi potreb industrije, ki se čedalje bolj vključuje v tehnološko zahtevne evropske projekte. Kombinacija rednih linij s t.i. 50-sedežniki, nizkocenovnih linij in čarterskih letov bi na tem letališču ustvarila pogoje za pospešeno rast prometa in izvedbo bolj zahtevnih in dolgoročnih investicij.

 

Kaj storiti?

Očitno je, da zapletena razmerja, ki so posledica lastninjenja družbenega premoženja na letališču Maribor in s tem povezanih lastniških sprememb, spretno izkorišča nova lastnica manjšega dela letališča - zasebna družba Aerodrom Maribor, d.o.o. (v lasti Preventa, d.d.). Vedno, ko med pogajanji pridemo do vprašanja najemnine, se zgodba konča. Očitno ji najbolj odgovarja status quo - torej stanje brez pogodbe, ker v tem primeru ne plačuje nič.

 

Zato menim, da bi bila za ureditev medsebojnih razmerij primerna naslednja rešitev:

  • ministrstvo za promet bo v sodelovanju z zunanjim svetovalcem v čim krajšem času pripravilo predlog pogodbe o upravljanju za obdobje dveh let z določitvijo realne dajatve za uporabo državnega premoženja;

  • v tem dvoletnem obdobju pa bo Ministrstvo za promet predlagalo vladi dolgoročne rešitve po načelu javno-zasebnega partnerstva; za to smo že angažirali zunanjega svetovalca - konkretno dr. Mojmira Mraka, profesorja na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, ki je že nakazal določene rešitve, do katerih pa se vlada še ni opredelila.

Če pa kljub vsemu ne bo mogoče doseči dogovora z družbo Aerodrom Maribor, bo ministrstvo prisiljeno sprožiti ustrezne zakonske postopke za zagotovitev pogojev za obratovanje letališča Maribor. To je namreč v nacionalnem interesu.

 

Celotno besedilo - Informacija o investicijah v letališko infrastrukturo letališča Maribor in poteku priprave pogodbe o ureditvi medsebojnih razmerij v zvezi z obratovanjem letališča Maribor z Aerodromom Maribor, d.o.o.