Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Minister Žerjav: za trk vlakov je kriv človeški faktor; novela ZVCP ni kaznovalnega duha

Minister za promet mag. Radovan Žerjav je v prvem delu današnje tiskovne konference komentiral poročilo preiskovalnih komisij, ki sta ugotavljali vzroke trčenja dveh potniških vlakov na progi Maribor–Šentilj, ter nesreče, ki so se v zadnjem obdobju zgodile na železniških prehodih. V nadaljevanju pa je skupaj z mag. Bojanom Žlendrom (Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu), Mitjanom Bizjakom (Direktorat za upravno-pravne zadeve prometa v MNZ) in Robertom Sušnjem (sektor prometne policije GPU) opozorili še na nekatere "podrobnosti" iz novele zakona o varnosti cestnega prometa, ki bo začela veljati jutri, 30. aprila.

»Na osnovi dveh ločenih preiskav lahko z veliko gotovostjo trdim, da je za nesrečo kriv človeški faktor in lahko popolnoma izključim tehnično okvaro. Vsi varnostni sistemi in ostala tehnična oprema je delovala brezhibno,« je minister Žerjav komentiral nesrečo, ki se je 18. aprila zgodila na progi Maribor–Šentilj. »Tudi vso osebje, vključeno v incident, razen strojevodje vlaka št. 4006, je delovalo pravilno, preudarno, požrtvovalno in odgovorno, za kar se jim vsekakor zahvaljujem in si zaslužijo posebno pohvalo«. Minister je v nadaljevanju naštel nekaj ukrepov, ki jih morajo po njegovem mnenju na Slovenskih železnicah sprejeti takoj, o čemer se bo osebno prepričal, na koncu pa je državljankam in državljanom zagotovil, da je promet na naših tirih – varen.

Ko je govoril o nesrečah na železniških prehodih, je minister Žerjav obžaloval vse pretekle izredne dogodke, hkrati pa pozval in prosil  državljanke in državljane na dosledno spoštovanje cestno prometnih predpisov pri prehajanju preko železniške proge na vseh 944 prehodih.
»Posebna pazljivost in spoštovanje cestnih predpisov je potrebna na nivojskih prehodih, označenih samo z Andrejevim križem, kajti na teh se statistično zgodi največ nesreč,« je opozoril in svetoval: »Ne hitite in ne zanašajte se na objavljene vozne rede vlakov – precej je izrednih vlakov, pa tudi tovornih in drugih voženj.

O črki novele Zakona o varnosti cestnega prometa, ki začne veljati 30. aprila, minister Žerjav ni veliko govoril. O tem je bilo v fazah njegovega snovanja, oblikovanja in sprejemanja v javnosti že veliko povedanega, poleg tega pa je bila ta tematika na današnji tiskovni konferenci »rezervirana« predvsem za strokovni del sodelujočih. Je pa pred  »dnevom D« spregovoril nekaj besed o duhu zakona, ki ga kratko in jedrnato vsebuje že sporočilo: »Zakon omejuje, da varuje!«.

»Novela ZVCP je v bistvu takojšen odziv vlade na poslabšane varnostne razmere v cestnem prometu. Z njim želimo takoj zmanjšati število mrtvih na naših cestah,« je povedal minister Žerjav in v isti sapi ponovil, kar je povedal že večkrat – namreč da bo zakon dosegel svoj namen že, če bo umrl vsaj en človek manj. »Zato zakona ne vidim kot kaznovalnega, kar pogosto slišim. Vidim ga kot sredstvo, s katerim bi voznike spodbudili k upoštevanju in spoštovanju cestnoprometnih predpisov. Na ta način bomo zaščitili najšibkejše udeležence v prometu - torej pešce in kolesarje, nenazadnje pa tudi tiste voznike, ki so že doslej vozili po predpisih, pa so jim nestrpneži za to ,kazali osle', da ne uporabim še kakšnega drugega, bolj sočnega izraza«.

Seveda se minister dobro zaveda, da je imela enak namen tudi zadnja sprememba ZVCP. Dobro pa tudi ve, da je šlo tedaj na naših cestah že po nekaj mesecih spet vse po starem. »Zato tokrat pričakujem strožji nadzor nad spoštovanjem cestnoprometnih predpisov, ki bo za nameček doslednejši in - stalen. Le to nam lahko jamči, da se ,zgodovina' ne bo več ponavljala…«

 

http://www.vozimo-pametno.si/zvcp2008