Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Državni zbor sprejel zakon o drugem tiru

Državni zbor je z 49 glasovi za in 24 proti potrdil Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper. Minister dr. Peter Gašperšič je v uvodnem govoru poslankam in poslancem poudaril, da je drugi tir naš največji in mednarodno pomemben infrastrukturni projekt. Projekt, ki ga je vlada dr. Mira Cerarja po 20 letih premaknila z mrtve točke. Govor ministra objavljamo v celoti.

 

"Spoštovani predsednik državnega zbora, spoštovane poslanke in poslanci,

 

drugi tir železniške povezave Divača-Koper je naš največji in mednarodno pomemben infrastrukturni projekt. Projekt, ki ga je vlada dr. Mira Cerarja po 20 letih premaknila z mrtve točke.

 

Danes imamo pravnomočno gradbeno dovoljenje, kar pomeni, da lahko z gradnjo drugega tira začnemo še letos. Imamo jasno finančno konstrukcijo. Ustanovili smo projektno podjetje 2TDK, ki bo izvedlo projekt. V začetku februarja smo projekt prijavili na razpis za EU sredstva mehanizma CEF, julija pa se prijavljamo na razpis, ki omogoča kombiniranje sredstev z drugimi viri financiranja. Imamo pisma podpore Poljske, Madžarske, Češke in Slovaške. Madžarska je ob pismu podpore izrazila tudi namero o kapitalskem vložku v projektno podjetje 2TDK.

 

Spoštovani,

 

upam si reči, da se danes vsi, ki smo v tej parlamentarni dvorani, strinjamo, da je prišel čas, da drugi tir začnemo graditi. In prav predlog Zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške povezave Divača – Koper, ki je v torek dobil zeleno luč na odboru za infrastrukturo in je danes pred vami, bo to omogočil: gradnjo drugega tira!

 

Cilj zakona je zagotoviti učinkovit model financiranja izgradnje drugega tira in njegovo čim hitrejšo izvedbo, s čimer bomo povečali konkurenčnost koprskega pristanišča, logistike in celotnega slovenskega gospodarstva. 

 

Z zakonom ostaja železniška infrastruktura v naših rokah. Projekt bo pod drobnogledom ministrstva, vlade, Računskega sodišča in Finančne uprave Republike Slovenije. Naš cilj je transparentnost!

 

Kaj torej ureja zakon? Upravljanje in gospodarjenje z drugim tirom. Projektni družbi 2TDK bo za izgradnjo in gospodarjenje z drugim tirom podeljena koncesija za obdobje 45 let. Vse naloge bo družba 2TDK v vlogi investitorja opravljala v svojem imenu in za svoj račun.  

 

Zgrajena infrastruktura bo del javnega železniškega omrežja, po zaključku koncesijskega obdobja pa bo prešla v last države.

 

Način  financiranja je jasen in kar najmanj bremeni davkoplačevalce. Proračunsko financiranje Republike Slovenije je omejeno s kapitalskim vložkom do 200 milijonov evrov, tudi zaradi sprejetega fiskalnega pravila in zahteve po zmanjšanju javnega dolga. Zato se je vlada tudi odločila, da k financiranju projekta pristopi z uporabo inovativnih finančnih instrumentov, ki jih je uvedel Junckerjev investicijski program, to je EFSI mehanizem. 

 

V zakonu je predlagana udeležba partnerskih zalednih držav, zato govorimo o javno-javnem partnerstvu. Poleg kapitalskih vložkov in EU sredstev bo - tretja komponenta financiranja projekta - posojilo Evropske investicijske banke z garancijo Evropskega sklada za strateške investicije. Zakon določa tudi prilive podjetja 2TDK v času izvajanja koncesije. 

 

Naj ob koncu še poudarim, da bo projekt drugega tira koristil tako slovenskemu gospodarstvu kot gospodarstvu zalednih držav, ki so povezana s pristaniščem Koper in predstavljajo 70 % pretovora v naši luki. Nadaljevala se bosta rast in konkurenčnost Luke Koper in celotne logistične dejavnosti. 

 

In kar včasih premalo poudarimo – po drugem tiru se bodo vozili tudi potniki.

 

Današnji sprejem zakona je eden od pomembnih mejnikov na naši poti ali, še bolje, na progi Divača-Koper: tako se bomo lahko že julija se bomo lahko prijavili na že odprt evropski razpis, saj bo družba 2TDK postala investitor gradnje, s pripravljalnimi deli pa bomo lahko začeli že v letošnjem  letu.

 

Spoštovani, računam na vašo podporo zakonu, saj bo tako lahko tudi po vaši zaslugi prvi vlak po drugem tiru zapeljal leta 2025."

 

Foto: Arhiv DZ