Skoči na vsebino

NOVICA

Podpisan dogovor o povezovanju kolesarskih poti na Gorenjskem

Minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič je danes v Škofji Loki podpisal dogovor o sodelovanju pri projektu Načrtovanje in povezovanje kolesarskih in drugih poti na območju občin Gorenja vas – Poljane, Kranj, Medvode, Škofja Loka, Železniki in Žiri. Podpisal ga je z Regionalno razvojno agencijo Gorenjske in z občinami, po katerih bo potekala kolesarska povezava.

Namen in cilji izgradnje kolesarskih poti so zagotavljanje prometne varnosti kolesarjev, razvoj kolesarskega turizma, spodbujanje trajnostne mobilnosti in športno-rekreativnih dogodkov, izboljšanje kvalitete življenja lokalnega prebivalstva in spodbujanje zdravega načina življenja.


To je še eden v nizu kolesarskih projektov. Pred dobrim letom je bila odprta 109 kilometrov dolga in označena državna kolesarska povezava od Rateč do Ljubljane, ki poteka skozi deset gorenjskih občin, z njo pa se je Slovenija navezala na kolesarsko povezavo med Salzburgom ter Gradežem. Letos je v načrtu odprtje kolesarske povezave od Ljubljane do mejnega prehoda Obrežje, v 2019 pa od Maribora oz. avstrijske in madžarske meje do Kopra oz. meje s Hrvaško in Italijo. »Naš cilj je vzpostaviti t.i. kolesarski križ, podobno kot imamo avtocestnega. Nanj se bodo navezovale posamezne regionalne kolesarske poti, kot je 70 kilometrov dolga kolesarska povezava, ki gre skozi občine Gorenja vas – Poljane, Kranj, Medvode, Škofja Loka, Železniki in Žiri. Kolesarjenje bo tako predvsem po Selški in Poljanski dolini postalo varnejše za turiste, rekreativne kolesarje in tiste, ki vsakodnevno kolesarijo v službo in šolo,« je povedal minister.


Ministrstvo za infrastrukturo sedaj pripravlja Pravilnik o kolesarskih povezavah v Republiki Sloveniji, ki bo določil, kje bodo potekale kolesarske povezave, način njihove označitve, evidentiranja, upravljanja in vzdrževanja. Predlog pravilnika je bil konec lanskega leta v postopku javne obravnave, sedaj se pregleduje pripombe in predvidevamo, da bo pravilnik sprejet do pomladi.


Kolesarski promet je sicer ob peš prometu, javnem potniškem prometu in alternativnih oblikah mobilnosti eden od štirih stebrov trajnostnega prometa, ki postaja vse večji izziv sodobnega časa, saj ekonomski razvoj in večja povezanost povečujeta potrebe po večji mobilnosti prebivalstva in hitrejšemu pretoku blaga, hkrati pa želimo zmanjšati obremenitve okolja zaradi prometa.