Skoči na vsebino

NOVICA

Sestanek z vodstvom Aerodroma Maribor

Minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič in državni sekretar Jure Leben sta se danes sestala z vodstvom Aerodroma Maribor. Namen srečanja je bila izmenjava informacij o tem, kako poteka uresničevanje načrtov za razvoj Letališča Edvarda Rusjana Maribor (LERM). Prav tako se je ministrstvo kot lastnik letališča in letališke infrastrukture želelo seznaniti z vsebino sporazuma, ki sta ga konec novembra 2017 v Budimpešti podpisala China State Construction Engineering in SHS Aviation o prihodnjem sodelovanju pri vlaganju in izvajanju morebitne gradnje letališke infrastrukture na LERM.

V izjavi po srečanju je državni sekretar Jure Leben dejal, da se ministrstvo na tokratnem sestanku ni seznanilo z vsebino sporazuma. "Kot nam je znano iz osnutka, sta dve zasebni podjetji podpisali sporazum, ne da bi prej govorili z lastnikom infrastrukture. Zato smo vodstvo Aerodroma Maribor opozorili, da gre v sporazumu med podjetjema za vlaganja v zemljišča in infrastrukturo, ki niso v njihovi lasti, ampak v lasti Republike Slovenije. Sporazum torej ni izvedljiv v delu, ki se nanaša na javno letališko infrastrukturo v lasti RS, in je za nas v tem delu mrtva črka na papirju. Ob tem pa sta zasebni podjetji popolnoma zanemarili ali pa mogoče res ne vesta, da so investicije v javno infrastrukturo zavezane javnemu naročanju,« je bil jasen Leben. Dogovorili so se, da bo naslednji sestanek s podjetjem SHS Aviation, lastnikom Aerodroma Maribor in podpisnikom sporazuma, ki bo ministrstvu predstavilo vsebino tega dokumenta.

Državni sekretar je izpostavil, da je razvoj mariborskega letališča v interesu ministrstva in ga tudi podpira, a na način, ki je transparenten in v skladu z zakonodajo. Da se bo lahko mariborsko letališče razvijalo, je Vlada RS sprejela sklep o sprejetju Državnega prostorskega načrta (DPN), ki bo omogočil podaljšanje vzletno pristajalne steze s sedanjih 2.500 na 3.300 metrov, povečalo območje letališke ploščadi, zgradilo vozno stezo in uredilo drugo infrastrukturo. Te ureditve med drugim vključujejo povečanje terminala in hangarjev ter gradnjo terminalne garaže, delavnice in parkirišča. DPN bo sprejet v prvi polovici leta 2018.

 

"Želimo si, da bi najemnik Aerodrom Maribor bolj izkoristil potencial mariborskega letališča," je še dejal Leben in ob tem pozdravil napoved vzpostavitve redne letalske povezave Maribora z Münchnom in Antwerpnom.

 

Ministrstvo za infrastrukturo je 2. marca lani z Aerodromom Maribor podpisalo 15-letno pogodbo o najemu Letališča Edvarda Rusjana Maribor z možnostjo podaljšanja še za pet let. Aerodrom Maribor redno plačuje mesečno najemnino v višini 98.300 evrov, po pogodbi pa mora od 2021 zagotoviti letni obseg letalskega prometa v obsegu najmanj 13.062 potnikov in 89,21 ton tovora.

Celotno izjavo za medije si lahko ogledate tukaj.