Skoči na vsebino

NOVICA

Aktivna mobilnost osrečuje

»Da aktivna mobilnost osrečuje nam lahko pritrdi vsakdo, ki jo udejanja. Da je aktivna mobilnost tista dobrina, ki jo ljudje cenijo, si jo želijo in prispeva k njihovi sreči, smo že velikokrat govorili, znanstveniki pa vse skupaj podkrepili,« je v uvodnem nagovoru na Nacionalni konferenci o trajnostni mobilnosti dejal minister dr. Peter Gašperšič. Fokus letošnje konference, namenjene strokovni javnosti, ki jo je v Ljubljani organiziralo Ministrstvo za infrastrukturo, je bila aktivna mobilnost.

»Številni projekti gradnje in rekonstrukcije površin za pešce, kolesarje ter uporabnike javnega prevoza so bili na naše ministrstvo že oddani za sofinanciranje iz kohezijskih sredstev. Še večji del jih je v zaključnih fazah priprave za oddajo. Zato bodo v naslednjih nekaj letih v Sloveniji vidne izboljšave na tem področju,« je izpostavil minister. A kot je dejal, samo investicije v infrastrukturo ne bodo dovolj, da bi spremenili potovalne navade državljanov.  Po besedah ministra bo treba uvesti številne spodbude v obliki mehkih ukrepov. »Zato je pomembno, da z inovativnimi programi spodbujate svoje občane, da bodo vsakič, ko so za to dane možnosti, šli raje peš, s kolesom, avtobusom ali vlakom, kot pa uporabili osebni avto,« je poudaril v nagovoru.

 

Današnja konferenca o trajnostni mobilnosti, ki jo je je organizirala Služba za trajnostno mobilnost in prometno politiko na Ministrstvu za infrastrukturo, je že šesta po vrsti, in je hkrati tudi prvi dogodek v pripravah na Evropski tedna mobilnosti, ki bo, kot je dejala nacionalna koordinatorka projekta Polona Demšar Mitrovič, letos v znamenju multimodalnosti. Pri pripravi Evropskega tedna mobilnosti v Sloveniji bo posebna pozornost namenjena tudi iskanju boljših pogojev za aktivno mobilnost starostnikov. 

 

V nadaljevanju je gost konference Karl Reiter, strokovnjak za aktivno mobilnost in mestno logistiko, izpostavil prepletanje pozitivnih koristi kolesarjenja v mestih na zdravje posameznikov, okolje in gospodarstvo. Opozoril je, da Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) svetuje pol ure aktivne mobilnosti (kolesarjenje ali hoja) na dan. Poudaril je še, da z dvema evroma, vloženima v kolesarsko infrastrukturo, privarčujemo pet evrov v zdravstveni blagajni, kot posledica izboljšanega zdravja posameznikov, manjšega števila nesreč in čistejšega zraka.

 

Med ukrepi za krepitev kolesarjenja, kot oblike aktivne in trajnostne mobilnosti, ki jih lahko sprejme vlada, je Reiter izpostavil predvsem oblikovanje prijaznejše zakonodaje in izboljšanje infrastrukture. Minister Gašperšič je na to odzval in pripomnil, da je Državni zbor včeraj potrdil Zakon o cestah, ki bo »omogočal aktivni mobilnosti prijazne rešitve«.

 

Primere dobrih praks ukrepov trajnostne mobilnosti sta predstavili tudi Občina Krško in Mestna občina Novo mesto, zmagovalki lanskoletnega Evropskega tedna mobilnosti na nacionalni ravni. Sledili sta dve delavnici, kjer so udeleženci izmenjali izkušnje in informacije,