Skoči na vsebino

NOVICA

Pogovori o tesnejšem sodelovanju pristanišč Koper in Ningbo

Minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič in državni sekretar Jure Leben sta skupaj s predsednikom uprave Luke Koper Dimitrijem Zadelom obiskala pristanišče Ningbo-Zoušan. Z vodstvom pristanišča in lokalnimi oblastmi so se pogovarjali o možnostih za tesnejše sodelovanje na področju pomorske logistike ter za povezovanje pristanišč Koper in Ningbo. To je eno od največjih kitajskih pristanišč, ki je v veliki meri avtomatizirano.

Ambicija Slovenije je, da se prometne poti v okviru Svilne ceste povežejo s prometnimi koridorji, ki prečkajo Slovenijo. Predvsem s Sredozemskim koridorjem, ki poteka od Ukrajine do Španije, in Alpsko-zahodno balkanskim koridorjem med Avstrijo in Turčijo. »Želimo izkoristiti tudi geostrateško lego pristanišča v Kopru, njegov pomen in prednost, pri čemer ne gre samo za nacionalni, ampak tudi za širši interes mednarodne skupnosti. Recimo varovanje okolja: če pride ladja s Kitajske v koprsko pristanišče namesto v eno izmed severno evropskih pristanišč, se s tem njena pot skrajša tudi do sedem dni. To posledično pomeni manjšo porabo časa in energije ter s tem manj negativnih vplivov na okolje. Ob tem ima pristanišče v Kopru tudi visoke cilje, predvsem glede pretovora kontejnerjev,« je minister poudaril ob obisku v Ningboju.


Slovenija je v zadnjih treh letih povečala blagovno menjavo s Kitajsko za 35 odstotkov. Bistveno se je okrepilo sodelovanje na področju infrastrukture, predvsem na področju letalstva. Azija je ogromen trg, ki ima ogromen potencial za razvoja turizma, letalske logistike in drugih poslovnih aktivnosti, s katerimi bi lahko bistveno okrepili pomen in pospešili razvoj dveh največjih letališč v Sloveniji, ljubljanskega ter mariborskega. Za vzpostavitev redne letalske povezave med Slovenijo in Kitajsko je bil podpisan sporazum o zračnem prometu. Z memorandumom o soglasju pa sta državi leta 2016 določili še ključne operativne zahteve, z namenom, da bi letalski prevozniki obeh držav lahko čim prej pričeli opravljati redni letalski promet med državama.


Obe državi si prizadevata tudi, da bi še tesneje sodelovali na področju prometa in investicij, predvsem v infrastrukturo. V začetku februarja je bil podpisan memoramdum o soglasju o sodelovanju na področju prometa in infrastrukture. Slovenija in Kitajska intenzivno sodelujeta tudi v okviru pobude srednje in vzhodnoevropskih držav ter Kitajske, gre za t. i. pobudo 16+1 na področju logistike, ter v okviru že omenjene Svilne ceste; na to temo sta Slovenija in Kitajska lani podpisali memorandum o sodelovanju v okviru pobude En pas, ena cesta.