Skoči na vsebino

NOVICA

Ministrica na zaprtem mostu v Kranju: Varnost mora biti na prvem mestu

Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek si je danes skupaj z županom Mestne občine Kranj Boštjanom Trilarjem in direktorjem Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) Damirjem Topolkom ogledala gradbišče rekonstrukcije viadukta čez reko Savo v Kranju. 

Zaradi popravil na viaduktu, ki se je izkazal za izjemno dotrajanega in zato nevarnega, je izvajalec del naročil, naj se objekt takoj zapre za ves promet. To je povzročilo povečan promet na drugih kranjskih cestah, občani pa so bili nezadovoljni tudi zato, ker o popolni zapori niso bili predhodno obveščeni. 

 

V pogovorih z županom Trilarjem je ministrica ugotovila, da se je pri obveščanju zataknilo v komunikaciji med občino in DRSI, ki v imenu ministrstva skrbi za graditev, vzdrževanje in varstvo glavnih in regionalnih cest. Napovedala je, da bo ministrstvo pripravilo primeren protokol obveščanja, da se to ne bi ponovilo še v drugih občinah: »Dejstvo je, da so bile pri obveščanju Kranjčank in Kranjčanov narejene napake. Tudi sama ne kot Kranjčanka ne kot ministrica nisem bila seznanjena, da se bo ta most zaprl, pa ga uporabljam takorekoč vsak dan. Naloga ministrstva in ostalih podpornih služb je, da zagotovimo pravočasno obveščenost občanov in občank, da se lahko primerno pripravijo na zapore in prilagodijo svoje poti. Vedno pa bo na začetku obnovitvenih del nekaj nezadovoljstva, ampak je potem, ko so stvari urejene, pri ljudeh toliko večje zadovoljstvo,« je dejala v izjavi novinarjem.

 

Po ogledu viadukta ob spremstvu gradbene stroke in pojasnilih, kaj bi se lahko zgodilo, če bi most ostal odprt za promet v času del, se je tudi strinjala, da je bila sprejeta sicer zahtevna, a prava odločitev, s katero so se zavarovala življenja Kranjčank in Kranjčanov in obiskovalcev Kranja. 

 

Poudarila, je da ministrstvo skrbi za varnost v prometu in da mora varnost vseh udeležencev v prometu vedno imeti prednost pred udobnostjo. »V Sloveniji imamo vzpostavljen sistem nadzorovanja mostov in viaduktov, ki doslej še ni zatajil. Redno jih pregledujemo in po nesrečnem zrušenju viadukta v italijanski Genovi sem Direkciji RS za infrastrukturo naročila, naj bodo na to še bolj pozorni.« 

»Verjamem, da smo danes vsi skupaj ugotovili, da je obnova tega mostu več kot potrebna. Varnost je na prvem mestu in prepričana sem, da je tudi mojim Kranjčankam in Kranjčanom bolj pomembno življenje kot pa nekaj minut čakanja v koloni. Vsi poznamo primer zrušitve dela viadukta v Genovi – moja zaveza, ko sem prevzela mandat, je bila, da bom najprej preverila stanje mostov in viaduktov v naši državi. In po zagotovilih, ki jih imam, se kaj takega, kot se je zgodilo v Italiji, pri nas ne bo.« 

 

Damir Topolko, direktor Direkcije, je novinarjem povedal, da je bila odločitev izvajalca del o popolni zapori ceste sprejeta tudi zato, da bi bila obnova mostu kolikor mogoče kakovostna. Če bi promet pustili teči, bi zaradi tega nastajale vibracije, kar onemogoča kakovostno sanacijo betonskih površin objekta.

 

Napovedal je, da bodo dela predvidoma trajala do marca prihodnje leto, za pretočnost prometa pa je bilo poskrbljeno tudi s primerno ureditvijo prometa, ki je preusmerjen na državne in občinske ceste. 

 

Župan MO Kranj je dodal, da na občini že pripravljajo tudi študijo, kako promet urediti tako, da bo še bolj pretočen. 


S policije so sicer DRSI-ju sporočili, da prometne nesreče, ki so se prvi dan zapore dogajale na Gorenjskem, niso povezane z zaporo mostu. Večina nesreč se je zgodila na avtocesti, zastoji na avtocesti pa so povzročili tudi večjo gnečo na obvoznih cestah.