Skoči na vsebino

NOVICA

Ministrica Alenka Bratušek na konferenci e-Mobilnost

Konferenca je eden pomembnejših dogodkov na temo e-mobilnosti v širši regiji, na katerem svoja znanja in poglede delijo številni predavatelji iz Slovenije in tujine

Ministrica Bratušek je v uvodnem nagovoru poudarila, da se soočamo z izzivi, kako spremeniti  promet. Ohraniti želimo prednosti, a hkrati moramo zagotoviti, da bo bolj varen in ne bo obremenjeval okolja. Pred nami je nov izziv, razogljičenje prometa. Strokovnjaki s področja javnega zdravja opozarjajo, da je žrtev zaradi onesnaževanja okolja še več in promet povzroči skoraj polovico emisij toplogrednih plinov in onesnaževal. Slovenija je pomembna tranzitna država, a kljub temu prispevamo dve tretjini okoljskega bremena z osebnimi vozili. V povprečju vsako vozilo v Sloveniji ustvari od 3 do 5 ton CO2, je poudarila ministrica.

 

Konferenco e-Mobilnost razumemo kot pogled v prihodnost, ki jo želimo v Sloveniji sooblikovati in aktivno sodelovati v procesih, ki jo bodo opredelili, je dejala ministrica Bratušek.

 

Kot je poudarila, je naš skupen izziv, da sledimo razvoju in ga aktivno sooblikujemo, da bomo do leta 2030 med državami, ki izpolnjujejo okoljske in podnebne zahteve. In ne samo to, postaviti si moramo še bolj ambiciozne cilje, da bomo do leta 2030 med vodilnimi državami na področju zelene mobilnosti. Zavedam se, da bo tak preskok možen le z zelo ambiciozno in aktivno politiko države in ukrepi, ki bodo spodbujali zeleno mobilnost.

 

Na Ministrstvu za infrastrukturo smo pripravili strategijo razvoja infrastrukture in ukrepov za spodbujanje alternativnih goriv v prometu, ki omogoča, da bo Slovenija izpolnila zastavljene cilje ter bo hkrati možen bistveno hitrejši razvoj. Odločili smo se predvsem za razvoj elektro mobilnosti, s katero izpolnjujemo zahteve za manjše obremenitve okolja na področju prometa in lahko z lastnimi viri nadomestimo pomemben del fosilnih goriv, ki jih v celoti uvažamo, je dejala ministrica Alenka Bratušek.

 

Kot je dejala ministrica Bratušek, Slovenija že ima polnilno infrastrukturo, ki omogoča razvoj. Zadovoljstvu, da smo postavili skoraj 400 polnilnih postaj, ki več kot zadoščajo za sedanje število vozil, mora slediti zadovoljstvo uporabnikov, da bodo vse postaje delovale in bo uporaba enostavna. Poslovni modeli, ki nastajajo morajo imeti pred očmi običajnega lastnika električnega avtomobila, ki bo najbolj pogosto polnil svoje vozilo doma in mu ne bo treba za vsak kilovat elektrike sklepati pogodb z desetinami upravljavcev po Sloveniji in na predvideni poti.

 

Polnilne postaje morajo biti del pametnih zgradb, pametnih mest in pametnih omrežij, da bomo lahko zagotovili oskrbo in bodo vozila hkrati hranilniki energije s katerimi bomo bolj učinkovito upravljali celoten sistem, je še povedala ministrica Bratušek in se ob koncu zahvalila vsem, ki so začeli orati elektro ledino in s svojim znanjem, zgledom in prodornostjo prispevali k temu, da bo razvoj lažji in hitrejši.