Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Arheološke raziskave na trasi novega tira Divača-Koper

Ministrica na ogledu arheoloških raziskav na trasi tira Divača-Koper in na srečanju z domačini, ki živijo ob trasi obstoječe železnice

Projekt Divača–Koper ima na ministrstvu za infrastrukturo absolutno prioriteto.

 

Novo vodstvo ministrstva je najprej poskrbelo za prenos investitorstva na projektno podjetje 2TDK, in to brez neupravičenih 2,5 milijona evrov vrednega zahtevka po povišanju stroškov gradnje dostopnih cest.

 

Nato je pospešek dobil investicijski program, dokument, na podali katerega je lahko podjetje 2TDK, ki bo za državo poskrbelo za izgraditev in nato tudi upravljalo z novo železniško povezavo, izvajalca dostopnih cest uvedlo v delo. Sprejet je bil soglasno.

 

Zdaj je čas za graditev – in prve lopate, celo buldožerske žlice, so že bile zasajene. V teku so arheološka izkopavanja na trasi nove proge.

 

Ministrica Alenka Bratušek se je v bližini Dekanov skupaj z direktorjema 2TDK Dušanom Zorkom in Markom Brezigarjem ter predsednikom državnozborskega odbora za infrastrukturo Edvardom Pavličem od blizu seznanila z dosedanjimi odkritji arheologov.

 

»Vesela sem, da smo si to ogledali, dobili smo podrobno obrazložitev, kaj so arheologi že našli. Dela napredujejo po načrtih in kar nekaj stvari, ki bodo razjasnile zgodovino, so že uspeli odkriti. Bilo je poučno, zanimivo je bilo tudi to, v kakšnih razmerah arheologi delajo,« je po ogledu na povsem razmočenem terenu, v dežju in vetru povedala ministrica.

 

»Delamo na tem, da zaradi izkopavanj zamud pri delih na projektu Divača-Koper ne bo. Na vreme sicer ne moremo vplivati, načeloma pa bomo izkopna polja sprostili do konca septembra,« je povedal Tomaž Fabec, vodja arheoloških raziskav.

 

Ministrica je novinarjem pojasnila tudi, da dvomi v to, da nova proga ne bi bila dvotirna, niso upravičeni. »Dejstvo je, da bo druga proga nov projekt, za katerega bo treba izpeljati vse postopke kot pri vsakem drugem projektu. Da pa resno mislimo z dvotirnostjo, kaže to, da bomo predvidene servisne cevi razširili v prave predore, po katerih bo tekel drugi tir nove proge od Divače do Kopra. To ne bo še kmalu, a pospešeno pripravljamo vse potrebno za pridobitev gradbenega dovoljenja tudi za drugo progo nove železniške povezave med Divačo in Koprom.«

 

Ob tem na ministrstvu poteka tudi dodatna optimizacija investicijskega programa, saj je ministrici v interesu, da progo zgradimo čim ceneje.

 

Generalni direktor 2TDK Dušan Zorko je ob tem povedal, da bodo projekt izvedli kakovostno in da je novo progo zares treba zgraditi: »V torek smo se s predstavniki Evropske investicijske banke peljali v tovornem vlaku v Koper in ne bi govoril, kaj vse smo videli in doživeli. Predstavniki banke niso mogli verjeti svojim očem – da tukaj pelje 90 vlakov na dan, da se komaj izogibajo eden drugemu, da istočasno, ko vlaki vozijo, delavci menjujejo tračnice in podobno. Ta projekt je treba narediti, ne zaradi nas, ampak zaradi naših zanamcev, sicer bo Slovenija izgubili stik z Evropo.«

 

Po ogledu arheoloških izkopavanj se je ministrica sestala tudi z domačini vasi Podpeči in Dola, ki živijo ob obstoječi železniški povezavi z Luko Koper in si nove proge izjemno želijo. Življenje ob progi je, kot so povedali in kot se je lahko prepričala tudi ministrica, naporno, saj se na dan čisto blizu hiš pelje skoraj sto vlakov, ki ob zaviranju sprožajo požare, zaradi zaviranja in jedkega vonja po razgretem železju, ki se ob tem sprošča, pa je zrak, pravijo, tako onesnažen, da morajo imeti okna večinoma kar zaprta. Poleg tega je domačine zanimalo tudi, ali bo proga enotirna ali dvotirna, saj so bili zaradi poročanja medijev zmedeni.

 

Ministrica je tudi njim povedala, da na ministrstvu delamo vse, kar je v naši moči, da bi novo progo dobili čim prej in da je v investicijskem programu predvidena razširitev servisnih cevi v prave tunele, s čimer bo zgrajeno približno 60 odstotkov vsega potrebnega za dvotirno progo. Napovedala je tudi javno predstavitev projekta, ki bo meseca marca v državnem zboru.

 

Domačini so obisk ministrice pozdravili in sestanek označili za konstruktiven.