Skoči na vsebino

NOVICA

16. 3. 2017

Zakon o drugem tiru danes predstavljen vrhu koalicije in medijem

Državni sekretar Jure Leben je v izjavi za javnost dejal, da je osnutek Zakona o izgradnji in upravljanju drugega tira železniške proge Divača–Koper pripravljen. »Danes je bil predstavljen predsedniku vlade Miru Cerarju, predsedniku SD Dejanu Židanu in predsedniku Desus-a Karlu Erjavcu. Z veseljem lahko povem, da smo po sestanku zaključili, da gremo z zakonom naprej,« je poudaril državni sekretar.

Ob tem je še dodal, da to pomeni, da bo zakon do 24. marca 2017 vložen v medresorsko usklajevanje s ciljem, da bo 30.3. obravnavan na vladi. Zakon bo Državni zbor sprejel po nujnem postopku. »To je zelo pomembno zato, da do 14. 7. 2017 uredimo investitorske pogoje, jih prenesemo na družbo 2TDK in se prijavimo na razpis za EU sredstva, na t.i. blending razpis,« je še dejal Jure Leben.

 

Prof. dr. Rajko Pirnat, eden od avtorjev zakona, pa je v nadaljevanju pojasnil, da »zakon temelji na ideji javno-javnega partnerstva, ki izhaja iz temeljne ideje, da omogoči pridobitev evropskih sredstev iz t.i. blending poziva in sodelovanje ene ali več zalednih držav, torej držav članic, ki bi bile zainteresirane za razvoj tega koridorja. To terja seveda neko skupno podjetje, kar pa posledično zahteva posebno zakonsko ureditev, drugačno kot sicer velja nasploh za javno železniško infrastrukturo.«

 

Prof. dr. Pirnat je še dejal, da bo investitor te infrastrukture družba 2TDK, ki bo to tudi investicijo izvedla  v svojem imenu in za svoj račun. Kombinirala bo skupaj različna sredstva, tudi kredite, ki jih bo pridobila v svojem imenu in za svoj račun. Za čas trajanja koncesije bo lastnik infrastrukture, medtem ko lastnik zemljišč ostane Republika Slovenija, vzpostavi pa se tako imenovana stavbna pravica.

 

»Zakon ureja tudi financiranje, ne s številkami, ampak z mehanizmi. Še prej moram povedati, da ni predvideno, da bi po tem, ko bo zgrajena ta infrastruktura, njeno upravljanje bilo drugačno kot je upravljanje ostale infrastrukture. To bo še vedno delala SŽ Infrastruktura pod povsem enakimi pogoji in na enak način,« je pojasnil prof. dr. Pirnat in nadaljeval, da je treba zagotoviti tudi plačilo investicije in seveda tudi donosno vložena sredstva. V ta namen je predvideno še nekaj dodatnih virov. Poleg redne uporabnine, ki gre družbi SŽ Infrastrukture, je tukaj predvidena še tunelnina, pribitek na infrastrukturo zaradi nove investicije, ki je prihodek družbe, tako predvideva zakon. Drugi vir, ki ga zakon predvideva je tako imenovan »cross-financing«, kar evropska ureditev dopušča s povečanjem cestnin na težka tovorna vozila. Tretji vir pa je dajatev na pretovor v Luki Koper, ki mora biti namenski vir. In vse to seveda mora biti v zakonu urejeno, ker gre za javne dajatve.