Skoči na vsebino

NOVICA

8. 5. 2017

Državni zbor tudi na ponovnem glasovanju potrdil zakon o drugem tiru

Državni zbor je z 49 glasovi za še drugič potrdil zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper. Poslanci so o zakonu ponovno odločati zaradi veta, ki ga je na zakon vložil državni svet.

V imenu vlade je poslance k vnovični potrditvi zakona pozval državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben. Dejal je, da je projekt drugi tir prioritetni projekt te vlade in koalicije, da mislijo resno, pa kažejo rezultati. Spomnil je, da "smo za projekt dobili gradbeno dovoljenje, gradimo izvlečni tir, povezali so se z zalednimi državami, dobili podporo Evropske investicijske banke in Evropske komisije."


Državni sekretar Leben je izpostavil, da je zakon nujno potreben, če želimo še letos začeti z gradnjo drugega tira. Med drugim se je odzval na očitke svetnikov o nestabilni finančni konstrukciji in njihovo mnenje, da je Slovenija sposobna sama financirati projekt iz proračunskih sredstev. Državni sekretar je opozoril je, da to ni v skladu z zakonom o fiskalnem pravilu, ravno tako za vlado ni sprejemljivo dodatno zadolževanje za ta projekt, kot to predlaga državni svet. "Končno smo namreč pridobili ključno javnofinančno stabilnost, ki je ta vlada ne namerava vnovič zamajati. Zato v zakonu predlaga, da je finančno breme in odgovornost za projekt porazdeljeno ne samo na Slovenijo in evropska sredstva, ampak tudi na finančni vložek zalednih držav in posojilo EIB. Tako jasen in transparenten način financiranja  loči projekt drugega tira od drugih velikih infrastrukturnih projektov, ki so se gradili na pamet z državnim poroštvom," je izpostavil državni sekretar in poudaril, da "želimo porazdeliti finančno breme med vpletene deležnike in transparentno vključiti v projekt vse, ki bodo imeli od drugega tira korist."


Ob tem je dejal, je bila vizija finančne konstrukcije predstavljena EIB, Evropski komisiji in Jaspersu in "dobili smo odgovor, da gremo v pravo smer".


Na koncu je državni sekretar še dejal, da je za tako velik projekt potreben širši konsenz, zato je bil samoiniciativno in na zahtevo koalicije voden premišljen in konstruktiven dialog z Luko Koper, Slovenskimi železnicami, prebivalci Črnega Kala, civilno iniciativo. Upoštevane so bile pripombe , še posebej Komisije za preprečevanje korupcije in Računskega sodišča.


Po glasovanju so na novinarski konferenci predsednik vlade dr. Miro Cerar, državni sekretar Jure Leben in predsednik odbora za infrastrukturo Igor Zorčič spregovorili o pomenu sprejetega zakona in projektu drugega tira  za Slovenijo. Del novinarske konference si lahko ogledate na FB strani Ministrstva za infrastrukturo.