Skoči na vsebino

NOVICA

14. 11. 2017

So tovornjaki krivi za včerajšnje zastoje na avtocesti

Ministrstvo za infrastrukturo je že včeraj dopoldne zahtevalo od DARS-a podrobno poročilo dogajanja in izvajanja aktivnosti zimske službe ter pravočasnosti izločanja tovornih vozil.

Podobno ureditev zimske službe kot v Sloveniji imajo tudi druge evropske države, na primer Avstrija in Nemčija. Zimske razmere pomenijo določeno izredno stanje na cestah, za kar pa v nobenem primeru ni kriva zakonodaja, ki samoizločanja ne zahteva.

 

Pred leti je v Sloveniji res veljalo, da se morajo vozniki tovornih vozil na cestah v času zimskih razmer samoizločati. A praksa je pokazala, da je ta ureditev, ki je bila posebnost v Sloveniji, slaba in tudi približno ni reševala težav v zimskih razmerah. DARS se je takrat, ko je bilo samoizločanje še predpisano, ukvarjal še z večjimi težavami zimske službe.

 

Od voznika tovornjakov namreč ne gre pričakovati, da se bom sam izločil iz prometa na kopni cesti, kjer ne sneži in na ta način prispeval, da se ne bo približal območju, kjer pa te zimske razmere so. Prav zaradi teh razlogov se je Udredba o omejitvi prometa na cestah v RS pred leti spremenila na način, da o izločanju odloča izključno upravljavec ceste - DARS, ki edini razpolaga z vsemi informacijami s terena. Tako sedanja določba predvideva potrebne ukrepe in vzvode, ki so usmerjeni v zagotavljanje pretočnosti prometa v vseh vremenskih razmerah, seveda pa je to mogoče doseči le pod pogojem, da vsi deležniki - vozniki, policija in predvsem upravljavec ceste - izvedejo svoje obveznosti, ki so jim naložene z zakonodajo.

 

Tako je včeraj DARS dobro organiziral izločanje na štajerski avtocesti in s tem preprečil dotok dodatnih tovornih vozil na primorsko avtocesto, kjer je bilo težav ponovno največ. V poročilu, ki ga ministrstvo pričakuje od DARS-a bo razvidno, ali se je izločanje tovornih vozil tudi na ostalih odsekih avtoceste pričelo pravočasno.