Skoči na vsebino

NOVICA

20. 12. 2017

Podpisana pogodba za gradnjo dostopnih cest za drugi tir

»Naredili smo vse, kar smo lahko, in če ne bi bilo pravnih zapletov, bi danes po podpisu pogodbe na gradbiščih že lahko zabrneli stroji in gradnja drugega tira bi se začela,« je povedal minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič po današnjem podpisu pogodbe med Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI) in podjetjema Kolektor CPG ter Euroasfalt BIH za gradnjo dostopnih cest za drugi tir in pisma o nameri o prenosu pogodbe med DRSI in podjetjem 2TDK, ki bo po uveljavitvi zakona o drugem tiru vodil projekt.

Minister je v nagovoru pred podpisom pogodbe izpostavil, da je bilo leto 2017 prelomno leto za drugi tir. Sprejet je bil Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper, ki ga je na septembrskem referendumu podprla tudi večina volivcev. Sprejeta je bila odločitev o povečanju servisnih cevi v treh največjih predorih na progi, kar bo v naslednji fazi omogočilo izgradnjo dvotirne proge. Imamo družbo 2TDK, ki bo projekt vodila. Postavljena je bila trdna in jasna finančna konstrukcija, ki v najmanjši možni meri bremeni davkoplačevalce. Pridobljenih je bilo 153 milijonov evrov evropskih nepovratnih sredstev za pripravljalna dela in za gradnjo sedmih predorov, 80 milijonov evrov pa bo črpanih iz Kohezijskega sklada za izgradnjo osmega tunela in dveh viaduktov. Skupaj je to 234 milijonov od načrtovanih 250 milijonov evrov nepovratnih sredstev. Izbran je bil izvajalec za gradnjo dostopnih cest. Promet po izvlečnem tiru, ki predstavlja prvi kilometer drugega tira, je že stekel. Projekt so podprle številne evropske države, Evropska komisija in Evropska investicijska banka. Oblikovan je bil projektni svet, ki bo zagotovil tudi nadzor civilne družbe nad projektom. »Ob tem je jasno, da smo naredili ogromno in da je vlada Mira Cerarja projekt drugi tir po dveh desetletjih premaknila z mrtve točke,« je povedal.

 

Pogodba v vrednosti 14.477.201,81 evra, ki je bila danes podpisana, ima odložni pogoj, kar pomeni, da se bo gradnja lahko začela šele z uveljavitvijo zakona o drugem tiru. »Verjamemo, da bodo naše argumente o pomembnosti tega projekta slišali tudi ustavni sodniki, ko bodo odločali, vendar ne o zakonu o drugem tiru, temveč o dveh referendumskih zakonih. Odločitev Ustavnega sodišča RS bo pomembna, tako rekoč bo določila usodo projekta drugi tir,« je izpostavil minister in dodal, da je ta projekt strateškega pomena za Slovenijo, da bo ustvaril nova delovna mesta, dvignil konkurenčnost Luke Koper, spodbudil njen razvoj, razvoj gospodarstva, Obale in Slovenije, Slovenija pa se bo z drugim tirom še utrdila na evropskem  in svetovnem logističnem zemljevidu. »Prepričan sem, da je projekt drugi tir tisti vlak, ki nas lahko popelje naprej in oblikuje našo in prihodnost naših otrok. Je priložnost in odločitev, ki Sloveniji prinaša velike in dolgoročne koristi. Od nas pa terja odgovornost in državotvornost,« je zaključil minister.

 

Državni sekretar Jure Leben je dodal, da je z današnjim podpisom pogodbe zaključen še en korak na tem projektu: »Zdaj je na ustavnem sodišču, da bo, upam, prednostno obravnavalo ustavno presojo, tako da bomo vedeli, kako naprej.« Po njegovih besedah se že dela gospodarska in finančna škoda projektu, resno ogroženo je tudi črpanje evropskih sredstev. Glede pogovorov z Madžarsko o sodelovanju pri projektu drugi tir je državni sekretar pojasnil, da se še vedno usklajujejo izhodišča za začetek uradnih pogovorov, ki bodo javnosti predstavljena v kratkem oz. takoj potem, ko bodo usklajena na slovenski in madžarski strani. Znova je poudaril, da se zaradi mednarodnega sporazuma z Madžarsko ne bodo spreminjali koncesijska pogodba, koncesijsko območje in lastništvo Luke Koper, prav tako morebitno sodelovanje Madžarske ne bo poseglo v interese Luke Koper kot koncesionarja v koprskem pristanišču.